Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem baniek mydlanych

Ćwiczenia oddechowe służą wydłużeniu fazy wydechowej oraz uspokojeniu i wyrównaniu oddechu. Nie zapominajmy jednak, że im bardziej są one spektakularne i ciekawe tym łatwiej zachęcimy dzieciaki do uczestnictwa w takich zabawach. Rewelacyjnie sprawdzą się tutaj bańki mydlane, są różnych rozmiarów i kolorów, a płyn można wykonać samodzielnie w domu.
 
 
Ogromne bańki mydlane
– płyn do mycia naczyń
– woda
– gliceryna
– akcesoria do puszczania baniek (wieszak, butelka, trzepaczka do jajek, słomki, sznurek itp.)
Płyn do naczyń oraz wodę bardzo delikatnie mieszamy w proporcji 1:10 (jedna część płynu na 10 części wody), następnie dodajemy kilka kropel gliceryny (zwykle w przeliczeniu otrzymujemy 1 litr mieszanki na 1 łyżeczkę gliceryny).
Cukrowe bańki mydlane
– ciepła woda
– płyn do mycia naczyń
– cukier puder
W głębokim naczyniu delikatnie wymieszać 1 litr ciepłej, 2 łyżki płynu do mycia naczyń i 1 łyżkę cukru pudru.
Bańki mydlane
– płyn do mycia naczyń
– płyn do mycia podłóg
W głębokim naczyniu wymieszać 4 łyżki płynu do naczyń i 3 łyżki płynu do podłóg.
Bańki mydlane II
– 1/2 litra ciepłej wody
– 4.5 litra zimnej wody
– 355g szarego mydła
– 13g kleju do tapet
– 250g cukru
W dużym naczyniu wymieszać ciepłą wodę, mydło, klej do tapet i cukier. Pozostawić na około 24h, a następnie dodać zimną wodę i dokładnie wymieszać.
 
                                                                                            Miłej zabawy